Gode råd om at udgive tilbudsavis

Posted on: 10. oktober 2013 by in Fyldt med ideer
No Comments

Her er ti GRATIS råd til dig, som overvejer at udgive tilbudsavis.

[column size=”1-2″ last=”0″]

[callout add_button=”no” button_text=”Få mere at vide” button_url=”#” button_color=”#e3bd00″]

1. Udvælg en homogen målgruppe, så er det nemmere at kommunikere direkte.

2. Overvej evt. geografisk segmentering.

3. Få dine indkøbere til at tage ansvar for kampagnen.

4. Tilbudsavisen skal primært drive kundestrøm.

5. Sekundær effekt af en tilbudsavis er det image du efterlader, så den skal være strategisk funderet.

6. Angiv TYDELIGT hvor kunderne skal gå hen – butikkens adresse og åbningstider, webshop eller ?

7. Husk at en tilbudsavis bliver omdelt til mange, som måske ikke kender din forretning.

8. Benyt dig af en tjeneste, hvor avisen kan lægges på din hjemmeside.

9. Sørg for at din forretning følger op på budskaberne i tilbudsavisen – både personalet og skiltning m.v.

10. Hvilke andre kanaler kan du benytte for at understøtte tilbudsavisen?[/callout]

[/column]

[column size=”1-3″ last=”1″]

Dette er ikke den komplette opskrift på en succes, men det er nogle værdifulde overvejelser du skal gøre for at få størst effekt når du vil udgive tilbudsavis. Mange undersøgelser, at tilbudsavisen fortsat er et rigtigt stærkt medie – se bl.a. denne side om tryksagsomdeling.

Digital tilbudsavis eller på papir?

En webløsning kan umiddelbart se ud til at være lige så god, men den giver ikke samme kontaktgrundlag som en husstandsomdelt avis, der rammer langt flere modtagere – selvom der bliver flere og flere “net tak” til reklamer.

Få mere at vide om effektiv reklame – klik her!

[/column]

[divider style=”default” color=”#E7E7E7″]

Comments are closed.