Sådan forbedrer du copy-paste budgettet

Posted on: 3. november 2014 by in Fyldt med ideer
No Comments

Når vi lægger budgetter er det typisk med udgangspunkt i sidste periodes realiserede tal. Det kan også være udmærket, men giver ikke meget plads til at prøve noget nyt eller at opdage hvad der gik knap så godt og dermed var en dårlig investering. Her er nogle konkrete marketingbudget tips:

Marketingbudget tips – 1. måling

Hvordan vurderer du effekten af din reklameindsats? Følger du op ifht. nogle klare målsætninger eller vurderer du på mavefornemmelsen? Det er måske på tide at give dig selv bedre måleudstyr, så du rent faktisk kan tage beslutninger på baggrund af reelle erfaringer. Du kan fx:

Marketingbudget tips – 2. det nye budget

På baggrund i det du har indsamlet kan du nu vurdere, hvor det giver bedst mening at investere til næste år. Det kan udvikles yderligere ved at dele dit budget op på flg. måde:

70% anvendes på aktiviteter du allerede ved giver effekt

20% anvendes på aktiviteter du har en idé om giver effekt, men er ikke helt sikker

10% anvendes til at prøve helt nye aktiviteter af

Ovenstående er inspireret af den måde Coca-Cola lægger budgetter på og kan selvfølgelig frit fortolkes ifht. hvad der giver mest værdi for din virksomhed og dit budget.

 

Vil du have hjælp til budgetlægning, så giv os et ring. Se her hvordan.

Comments are closed.